lördag 21 augusti 2010

Stockholm

Jag kom nyss på att jag kanske borde berätta lite om Stockholm, och lägga in bilder på vad jag shoppat hem.
Första dagen, alltså måndagen eftersom jag kom fram söndag kväll, och då gjorde vi inte så mycket mer än att slappa och utforska stället lite.
Men iaf, Julias små kusiner kom och hälsade på, och det blev en jätterolig heldag med dem! De var mycket busigare än vad jag trott, speciellt Bibbi som knappt skäms för någonting! Det börjar med att hela gänget, jag, Julia, hennes farmor, Madde, Olle, Bibbi och bebis Caroline går bort till en park för att fika och leka. I parken finns det en plaskdamm som Olle och Bibbi får för sig att bada i, med alla kläder på. Och där sitter jag och Julia och garvar åt dem. De hade inget ombyte med sig heller så när vi tog bussen hem fick de åka nakna, med bara en liten handduk runt sig ;o Inte nog med det, de för liv i bussen också och det blev Julia som fick hålla reda på dom, medan jag, lilla Carro och julias farmor stod vid dörren och bara kollade på barnen där bak. Och skrattade.
Sen kom vi hem, lekte lite kurragömma med barnen.
När det var middag var det dags att busa igen. Bibbi får för sig att hon vill ha riven ost på sina italienska köttbullar, och tar fram en sådan strimla och osten och börjar strimla vid middagsbordet. Plötsligt slinter hon med strimlan och all ost hamnar på marken XD. Bibbi bara; Oj då. Sedan ville hon visa Julia vad som hände och ja, hon gör så en gång till, hahah. Satte nästan maten i halsen.

Dagen efter blev det grönan, och det börjar ganska segt. Lång kö in till grönan och dåligt väder. Mot kvällen börjar det spöregna också, och då tappade jag och Julia lusten totalt att åka ngnting så vi köpte en varsin pommetallrik och glass till dessert. Vi är nyttiga, jag vet.
Åkte också tilt för första gången, och jag lär nog inte åka den en gång till på ett tag.
Efter maten så blev det roligare, vi sprang till varenda "läskiga" attraktion och åkte Insane flest gånger, 5 gånger blev det.
Sista gången vi gick Lustiga Huset rusade vi igenom den på två minuter, haha det var roligt :D Jag råkade fälla en liten tjej i "ekorrhjulet" genom att springa om henne, och samtidigt tog jag ju också fart på hjulet och hon föll xD och Julia som var tätt bakom henne hoppar över hennes huvud xD Vi stod och skrattade hur mycket som helst efter det.
Vid halv tio var vi klara och Julias farmor hämtar oss.

Och onsdagen var shoppingdagen. Gjorde mig av med ca 2000 kr, men det var grejer jag verkligen behövde, som tur var.
Eftersom jag är för lat för att ta kort på vad jag shoppade lägger jag bara ut bilder på bootsen och stövletterna jag köpte.






































Den översta från scorett för 1000, och bootsen från HM för 300.

Dagen efter blev det hemfärd.

Inga kommentarer: