måndag 13 september 2010

Update kanske.

Haha, såg nu att jag inte uppdaterat på över en vecka. My baad! Har helt enkelt inte tänkt på att jag har blogg och dagarna har varit lite smått hektiska. Men iaf.
Har nu bytt riddagar till tisdagar, i en grupp med folk som är lika gamla som en själv. Mycket bättre. Rider då Krusa igen, och bara fasar för hur det ska gå i hoppningen. Haha.
Och i helgen, lördags, följde jag med Ankihh till Stall Smedby gård för CR hoppning, jag var bara hästskötare och filmare så var tyvärr inte med :/ men det var ju faktiskt kul iaf! De bara FLÖÖÖG över hindrena, lilla Filipine :'D
Efter Smedby drog vi oss hemåt, och då var det dags för uteritt på Carabas och Champis! Självklart fick jag Carabas, vem annars?
Vi spenderade uteritten i Ekhagen, hoppade över stockar och stenar :D Carabas fick lite skenryck när han såg att Champis och Ankihh sprang iväg för oss, så klart drog han med mig över allt och jag fick en gren i huvudet. Haha.
Men sen blev det galopp, full galopp :D Vädret var underbart dessutom, solnedgång, molnfri himmel och inte outhärdligt varmt. Perfekt!

Hela söndagen var jag i stallet med Ankihh såklart, åkte nog upp dit lite väl tidigt men satt där och snacka massa skit :D
Blev att hjälpa småbarnen i nybörjargruppen och så, och springa massa självklart. Men men, det kompenserades på stallvärdsridningen senare på dagen :D Då det blev hoppning och på gulligaste Karlo dessutom! Först, hinder på typ 50 cm. Inget märkvärdigt alls. Men sen höjdes hindren till 80-90 för mig och Ankihh, och där blev jag lite smått nervös. Eftersom det bara gått skit för mig när jag hoppat högre än 70 hade jag inget självförtroende alls. Men idag gick det! Kände mig väldigt följsam över hindren och kom visserligen lite nära på det sista, men ingen fara var det! Jag var så jäkla stolt över mig själv efteråt! Äntligen vågade jag, och utan större problem dessutom!
Snacka om trött sedan när jag kom hem!

1 kommentar:

ankihh sa...

tack för bästa helg! :D<3